Zadania Centrum Obsługi Przedsiębiorców – w zakresie obsługi Inwestora
- współpraca z inwestorami oraz potencjalnymi inwestorami, analiza składanych ofert oraz informowanie o możliwościach i warunkach realizacji na terenie Miasta przedsięwzięć inwestycyjnych,
- współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, instytucjami otoczenia biznesu, a zwłaszcza z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz innymi podmiotami mającymi na celu rozwój gospodarczy oraz działającymi na rzecz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Mieście,
- współpraca i obsługa organizacyjna Rady Gospodarczej,
- sporządzanie i aktualizacja miejskiej oferty inwestycyjnej, w tym w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, prowadzenie elektronicznej bazy danych ofert inwestycyjnych Miasta,
- inicjowanie i sporządzanie wraz z innymi jednostkami samorządu terytorialnego wspólnych ofert inwestycyjnych,
- badanie i analizowanie sektora przedsiębiorczości, projektowanie programów wspierania przedsiębiorczości oraz współdziałanie z samorządem gospodarczym i organizacjami pozarządowymi w tym zakresie,
- segmentacja inwestorów z uwagi na znaczenie dla rozwoju Miasta.
- podejmowanie działań z zakresu public relations w celu efektywniejszego pozyskiwania inwestorów, upowszechnianie wiedzy o osiągnięciach i zamierzeniach gospodarczych Miasta,
- organizacja udziału przedstawicieli Miasta w prezentacjach, targach i misjach gospodarczych w zakresie promocji gospodarczej i inwestycyjnej,
- prowadzenie spraw wynikających ze współpracy Miasta z partnerami zagranicznymi w ramach realizacji wspólnych przedsięwzięć, w tym przygotowywanie wymaganych materiałów oraz wystąpień i prezentacji,
- organizacja i koordynacja współdziałania Miasta z inwestorami krajowymi i zagranicznymi, w tym w szczególności monitorowanie na rzecz obsługiwanych przedsiębiorców przebiegu procesu inwestycyjnego, przygotowanie i organizacja spotkań z przedsiębiorcami, współpraca z wydziałami, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami w zakresie obsługi przedsiębiorców i procesu inwestycyjnego, prowadzenie systemu informacji dla przedsiębiorców na temat możliwości i potrzeb inwestycyjnych, analizowanie zainteresowania przedsiębiorców w zakresie planowanych inwestycji, przygotowywanie prezentacji inwestycyjno-gospodarczej Miasta,
- redagowanie stron o tematyce biznesowej w ramach internetowego serwisu Miasta,
- rekomendowanie działań w zakresie tworzenia korzystnych warunków do inwestowania,
- udostępniania zainteresowanym inwestorom informacji na temat możliwości inwestowania oraz ulg dostępnych z tytułu nowych inwestycji w ramach Polskiej Strefy Inwestycji oraz Podstrefy Łomża Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej,
- przygotowywania ofert inwestycyjnych,
- koordynacji działań w zakresie uzbrojenia obszarów intensywnego rozwoju, inwentaryzacji gruntów i posadowionych na gruntach naniesień oraz opracowania koncepcji zaopatrzenia w media.