Zadania Centrum Obsługi Przedsiębiorców - w zakresie obsługi Przedsiębiorcy
- przyjmowanie, przekształcanie na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG wniosków o wpis do CEIDG, o zmianę wpisu w CEIDG, o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej, o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej i o wykreślenie wpisu w CEIDG,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających okres funkcjonowania przedsiębiorcy,
- udzielanie informacji o możliwości złożenia wniosku CEIDG - wraz z dokumentami ubezpieczeniowymi do ZUS. (ZUS ZUA, ZUS ZZA, ZUS ZWUA, ZUS ZCNA, ZUS ZIUA) bądź udzielanie instruktażu o obowiązku zgłoszenia do odpowiednich ubezpieczeń w oddziale ZUS,
- zapewnienie wglądu przedsiębiorcom do Polskiej Klasyfikacji Działalności /PKD/,
- sporządzanie doraźnych i zbiorczych zestawień i wykazów branżowych z zakresu działalności gospodarczej,
- udzielanie informacji do Policji, Sądów, Straży Miejskiej, ZUS-u, Urzędu Skarbowego, Urzędu Kontroli Skarbowej, Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego z zakresu bazy danych o podmiotach gospodarczych zarejestrowanych w ewidencji działalności gospodarczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- współpraca z Parkiem Przemysłowym Łomża Sp. z o.o.