Przebudowa ul. Kasztelańskiej

W dniu 11.07.2024 r.  odbył się odbiór końcowy  inwestycji: p/n „Przebudowa ul. Kasztelańskiej w Łomży” w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa drogi gminnej nr 101038B ul. Kasztelańskiej w Łomży”. Prace wykonane zostały na zlecenie Miasta Łomży przez:

Łomżyńskie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Sp. o.o., z siedzibą 18-400 Łomża, ul. Poznańska 152

przy udziale podwykonawców:

PRO – INSTAL. Andrzej Jankowski, 18-421 Piątnica Poduchowna, ul. Forteczna 2,

Roboty wykonane zostały w czasie od dnia 30.06.2024r do dnia 21.06.2022 r., zgodnie z zapisami w dzienniku budowy.

Zakres robót budowlanych obejmował:

a) Decyzja nr 255/2021 z dnia 17.11.2021r zatwierdzająca projekt budowalny i udzielająca pozwolenie na budowę wydana przez Prezydenta Miasta Łomża

–  budowę nawierzchni jezdni, parkingów, chodników,

– budowę sieci kablowej linii oświetleniowej nN,

– budowę kanału technologicznego,

– rozbiórkę i budowę kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami do wpustów ulicznych,

– budowę kablowych linii energetycznych SN Nn,

b) Zgłoszenie budowy lub wykonanie innych robót budowlanych z dnia 05.05.2021 r.

– przebudowie nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów, miejsc postojowych,

– przebudowę sieci kanalizacji deszczowej z przykanalikami i wpustami deszczowymi,

– przebudowie sieci wodociągowej,

– przebudowie sieci elektroenergetycznej,

c) Zgłoszenie budowy lub wykonanie innych robót budowlanych z dnia 30.03.2023 r.,

– rozbiórce fragmentu zniszczonej nawierzchni bitumicznej jezdni ul. Kasztelańskiej jezdni,

– budowie nowej nawierzchni z kostki betonowej na podbudowie betonowej z kruszywa łamanego oraz wymianie krawężników,

– rozbiórce fragmentu chodnika łączącego ul. Kasztelańską z Aleją Piłsudzkiego oraz budowa nowego chodnika z kostki betonowej ograniczonego obrzeżami betonowymi.

Przebudowa ulicy obejmowała dwa odcinki:

a) odc. od DK63 ul. Szosa Zambrowska do DG101116B ul. Rycerska, długość 287 m

b) odc. od DG101038B ul. Kasztelańska do DG101116B ul. Rycerska, długość 396 m

Głównym celem projektu była poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i parametrów technicznych lokalnej sieci drogowej.

Całkowity koszt realizacji zadania: 4.605.407,75 zł

Przyznane dofinansowanie: 2.489.663,15 zł (60% wydatków kwalifikowalnych) ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

Okres realizacji: czerwiec 2023 r. – czerwiec 2024 r.

Roboty zostały wykonane zgodnie z umową nr272.2.12.2023 z dnia 26.06.2023 r., oraz Aneksem nr 1 do umowy z 14.11.2023 r., Aneksem nr 2 do umowy z 24.05.2024 r.,

Wykonawca na wykonane roboty udzielił rękojmi i gwarancji jakości na okres 60 miesięcy.

Wykonawca również zobowiązał się do serwisowania i konserwacji zabudowanych urządzeń, instalacji, wyposażenia oraz usuwania wszelkich wad stwierdzonych podczas przeglądów gwarancyjnych, a także do usuwania wad zgłoszonych pomiędzy przeglądami gwarancyjnymi w terminie ustalonym w protokole zgłoszenia wady.