Na wstępie przybyłych na spotkanie powitał zastępca prezydenta Łomży Andrzej Garlicki. Poinformował, że 21 lutego 2019 r. w Parku Przemysłowym Łomża odbędzie się konferencja „Polska Strefa Inwestycji”, podczas której omówione zostaną nowe warunki inwestowania w Łomży. Spotkanie poprowadzą m.in. Wojciech Kierwajtys, wiceprezes zarządu Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. oraz Jacek Zimoch, senior manager PwC.
Zastępca prezydenta zachęcał również przedsiębiorców do udziału w systemie Łomżyńskiej Komunikacji Rowerowej ŁOKER w 2019 roku. – Miejskie systemy wypożyczalni rowerów stają się coraz bardziej popularne. Wpisują się w projekt Smart City oraz stanowią wyjście naprzeciw potrzebom ochrony środowiska i zmniejszaniu smogu. W naszym mieście, podczas trwającego pół roku pilotażu, zarejestrowało się 2322 użytkowników, którzy wypożyczyli rowery ponad 23 tysiące razy i korzystali z nich przez 11,5 tys. godzin. Ponadto realizacja projektu odbywa się poprzez nowatorską w skali kraju współpracę samorządu z przedsiębiorcami na rzecz mieszkańców – powiedział zastępca prezydenta Andrzej Garlicki. Zapowiedział również, że w tym roku planowane jest rozszerzenie funkcjonowania ŁOKER-a nie tylko o kolejne stacje, ale również poza granice miasta Łomża.
Andrzej Garlicki poinformował również, że dobiegają końca prace nad ukonstytuowaniem się Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Łomża. – Do pracy zgłosiło się 18 przedsiębiorców, których wspierać będzie 8-osobowa Rada Ekspertów – zapowiedział. Celem powołania Rady Gospodarczej będzie zintegrowanie środowiska przedsiębiorców i instytucji około biznesowych poprzez zapewnienie płaszczyzny dla współdziałania i wymiany doświadczeń. Rada będzie również organem doradczym i opiniodawczym Prezydenta Łomży.
Zaproszony Dyrektor Departamentu Analiz Gospodarczych przedstawił najświeższe analizy dotyczące sytuacji gospodarczej Polski w ciągu ostatnich 2 lat, sytuację bieżącą oraz prognozy na najbliższe lata. Zaprezentował zmiany w prawie, które już są wdrażane, tak jak Polska Strefa Inwestycji, ustawa o zarządzie sukcesyjnym czy zmiany które weszły w nowym roku, jak pakiet MŚP (w tym jednorazowe odliczenie straty do 5 mln zł, koszty zatrudnienia współmałżonka jako koszty podatkowe), mały ZUS, E-akta itp. Wiele poruszonych wcześniej kwestii bardziej szczegółowo zostało omówionych podczas sesji pytań przedsiębiorców.
Kolejne śniadanie biznesowe pn. „Biznes na obcasach” odbędzie się 7 marca 2019 r. i zostanie dedykowane kobietom. Zapraszamy na to spotkanie wszystkie panie prowadzące własną działalność gospodarczą, będące w zarządach firm lub tworzące razem z mężem sukces firmy. Natomiast 4 kwietnia planowane jest śniadanie biznesowe poświęcone „Arbitrażowi i mediacjom w biznesie”, na którym swoją obecność zapowiedzieli przedstawiciele Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku.