W konkursie Podlaska Marka Roku Miejskie Centrum Przesiadkowo – Komunikacyjne w Łomży zostało nagrodzone w kategorii Inwestycja.
– Wygrana z takimi konkurentami sprawia, że zaszczyt jest podwójny – mówi zastępca prezydenta Łomży Andrzej Garlicki, który w imieniu prezydenta Łomży odebrał statuetkę. Podkreślił, że Centrum Przesiadkowo – Komunikacyjne jest jedną z tych inwestycji, które należało zrealizować już wiele lat temu, ale nie było odważnych, którzy by się jej podjęli.
– To przedsięwzięcie z pewnością zmieniło Łomżę pod względem komunikacyjnym oraz estetycznym, zastępując nieodpowiadający obecnym standardom dworzec, nowoczesnym, funkcjonalnym obiektem o ciekawej bryle architektonicznej – powiedział, Andrzej Garlicki.
– Dziękuję kapitule konkursowej oraz marszałkowi województwa podlaskiego Arturowi Kosickiemu za docenienie działań samorządu naszego miasta – mówi prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski.
– Konkurs Podlaska Marka Roku to wspaniała promocja naszego województwa w Polsce i na świecie jak również okazja do podziękowania firmom i podmiotom za dokonania, które podnoszą jakość życia naszych mieszkańców – mówił podczas gali finałowej wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś, gratulując zwycięzcom.
Miejskie Centrum Przesiadkowo – Komunikacyjne zajmuje powierzchnię około 3 tys. m2. Tworzy je węzeł przesiadkowo – komunikacyjny ze stanowiskami dla autobusów dalekobieżnych, komunikacji o zasięgu lokalnym oraz szklane zadaszenie. Na terenie dworca znajduje się parterowy budynek z poczekalnią, kasami biletowymi i dyspozytornią. W ramach inwestycji powstała również droga o szerokości 6 metrów, biegnąca wzdłuż Hali Targowej, łącząca ul. Dworcową z ul. Sikorskiego. Wykonano także podniesienie poziomu ciągów komunikacyjnych przy pawilonach handlowych oraz wymieniono ich nawierzchnię.
Budowa Miejskiego Centrum Przesiadkowo – Komunikacyjnego jest elementem projektu pn. „Zrównoważona mobilność miejska w Łomży”, na realizację którego Zarząd Województwa Podlaskiego przyznał Miastu Łomża z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego ponad 29 mln zł.
CPK to nie jedyny łomżyński akcent podczas tegorocznej gali Podlaskiej Marki Roku. Statuetka i zaszczytny tytuł przypadł także Grupie Ratowniczej Nadzieja, w kategorii Społeczeństwo.
Podlaska Marka to konkurs organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.
W tym roku do konkursu Podlaska Marka Roku zgłoszonych zostało 177 kandydatów w dziewięciu kategoriach: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes i Projekt 4.0.
Fot. Łukasz Czech